מי נכנע בסבב הזה? \\ שלמה ריזל מסכם

שלמה ריזל 1 Comment on מי נכנע בסבב הזה? \\ שלמה ריזל מסכם

שר הבט"פ מבטיח כי ישראל לא נענתה לאף דרישה, מנגד בג'יהאד האיסלאמי מתנים את הפסקת האש בשחרור מנהיגיהם שנעצרו ביו"ש ומגבילים את העניין בזמן | כתב חדשות החוץ שלנו, שלמה ריזל בניתוח מרתץק מי ניצח ומי הפסיד במערכה הזאת

צילום: Rahim Khatib/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הדיווחים, לפיהן ישראל נכנעה לתנאים של הג'יהאד האיסלמי כחלק מהפסקת האש, השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, רץ להבהיר הבוקר בראיון לכלי תקשורת, כי ישראל לא נענתה לאף דרישה של הג'יהאד האסלאמי במסגרת הפסקת האש. "אין שום דבר שהוסתר מעיני הציבור" לדברי בר לב.

מנגד, מנהיג הג'יהאד האיסלמי זיאד נחלא, אמר כי ישראל נכנעה והסכימה לשחרר את בכיר הארגון שעצרה, באסם אסעדי, ואת העציר המנהלי, חליל אוודה. במסיבת עיתונאים בטהרן, אמר נחלא כי אם לא ישוחררו העצירים, יתחדש המאבק. "הגיאהד חזק יותר מבעבר, וישראל לא כפתה עלינו שום תנאי" הדגיש נחלא.

חילוקי הדעות הללו בין עמדת ישראל משקפות את התנאים הייחודיים שנוצרו בחזית העזתית כל זאת בעקבות הדוקטרינה אותה הוביל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ותתברר בעוד שלושה שבועות באם ישראל יתקפל או שהג'יהאד האיסלאמי ייסוג מהצהרותיו.

נקודתית ישראל ניצחה, היא הבריחה את ארגון הטרור לבקש הפסקת אש מהר. ראשית, העובדה כי חמאס מורתע עוד ממבצע "שומר החומות" והוא סירב להתערב ולסייע לחמאס. שנית, אין כאן הצלחה חסרת תקדים של מבצע הקצר "חגורה שחורה" שם היו הרבה יותר ירי רקטי, פגיעה באזור המרכז והשבתת לימודים ולמרות זאת כל זה הסתיים בביקורת קשה של לפיד – כאן יו"ר האופוזיציה היה ממלכתי הרבה יותר.

שלישית, במקרה האחרון ראש ממשלת המאבק יאיר לפיד קיבל חיבוק תקשורתי, ותגובה מדינית מרוככת מאוד ממה שקיבל קודמו, ראש הממשלה לשעבר נתניהו. מה שסיפק לו את תמונת הניצחון הזו.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא קראתי את הכתבה ולא שמעתי.. אבל בתור אשקלונית שיודעת הרבה מאוד (!) ( ובגלל הניסיון, סה"כ 15 שנים כאן, אנחנו נכנענו והפסדנו כמו שפנים מסכנים ועלובים. בושה של החיים!!!👎👎